Change | Organisatie

De waarde van interne influencers bij verandering  

Bij verandercommunicatie gaat veel aandacht uit naar de boodschap, de rationale of de story. Maar hoe bereik je de juiste mensen met je verhaal? Communicatie via formele lijnen in de organisatie is vaak niet de oplossing. Steeds meer organisaties werken daarom met ambassadeurs. Vaak zijn dat collega’s die zelf aangeven enthousiast te zijn over de verandering en daar een voorbeeld in te willen zijn. Maar zijn die ambassadeurs ook interne influencers in hun organisatie? 

Huib Koeleman en Sander Dorst staan stil bij het inzetten van het informele circuit. Wie zijn de influencers en hoe zet je die in voor een effectieve verandering? Ze gaan in op de mogelijkheden van netwerkanalyse, en hoe dat leidt tot slimmere verandercommunicatie.

  • Hoe maak je een netwerkanalyse: wie zijn bruggenbouwers en wie staan alleen?
  • Hoe vind je influencers voor een specifiek thema?
  • Wat is de waarde van het netwerk voor het bevorderen van de dialoog?

11:00  60 minuten Plenair  Keynote

Over Sander Dorst

Sander Dorst is communicatieadviseur bij Orange Otters

< Overzicht sprekers