Change | Organisatie

De waarde van interne influencers bij verandering  

Bij verandercommunicatie gaat veel aandacht uit naar de boodschap, de rationale of de story. Maar hoe bereik je de juiste mensen met je verhaal? Communicatie via formele lijnen in de organisatie is vaak niet de oplossing. Steeds meer organisaties werken daarom met ambassadeurs. Vaak zijn dat collega’s die zelf aangeven enthousiast te zijn over de verandering en daar een voorbeeld in te willen zijn. Maar zijn die ambassadeurs ook interne influencers in hun organisatie?

Huib Koeleman staat samen met Sander Dorst stil bij het inzetten van het informele circuit. Wie zijn de influencers en hoe zet je die in voor een effectieve verandering? Ze gaan in op de mogelijkheden van netwerkanalyse, en hoe dat leidt tot slimmere verandercommunicatie.

  • Hoe maak je een netwerkanalyse: wie zijn bruggenbouwers en wie staan alleen?
  • Hoe vind je influencers voor een specifiek thema?
  • Wat is de waarde van het netwerk voor het bevorderen van de dialoog?

11:00  60 minuten Plenair  Keynote

Over Huib Koeleman

Huib Koeleman verandercommunicatie. Dat dekt de lading aardig. Interne communicatie is mijn passie. In 1992 leek het me een goede gedachte om mijn ideeën over interne communicatie eens op papier te zetten. Wat aanvankelijk een reader zou worden voor een cursus werd uiteindelijk een boek dat mijn verdere carrière in het communicatievak heeft bepaald. Een bewuste interventie? Zeker niet. Spijt van? Nog minder! Ik werk met veel plezier aan verbetering van het vak en aan het adviseren van organisaties; van strategie tot uitvoering.

< Overzicht sprekers